Uçak gürültüsü sizi hasta eder: Kalp kası sertleşir ve pompalama kapasitesi azalır

Bad Chatty

New member
İnsanlar havalimanlarının yakınında yaşadığında kardiyovasküler sorun riski artıyor mu? İngiliz araştırmacılar 21.000'den fazla kişinin sağlık verilerini değerlendirdi ve bağlantılar keşfetti.


Doktorlar onlarca yıldır sürekli uçak gürültüsünün kalbi nasıl etkilediğini araştırıyorlar. İngiliz bilim adamları manyetik rezonans görüntüleme (MRI) kullanarak kalp görüntülerini analiz ettiler ve havaalanlarına yakın yaşayan insanların sol ventrikülünün diğer insanlardan ortalama yüzde yedi daha ağır olduğunu buldular.

University College London'dan Constantin-Cristian Topriceanu liderliğindeki grup “Journal of the American College of Cardiology”de (“JACC”) bu durumun kardiyak aritmi, kalp krizi veya felç gibi ciddi kardiyovasküler problem riskini yüzde 32 artırdığını yazıyor. . Alman uzmanlar, sonuçların Almanya'ya aktarılabileceğini söyleyerek çalışmayı övüyorlar.


Araştırmanın yazarları, “Havayolu endüstrisi genişledikçe, havalimanlarının yakınında veya uçuş yollarının altında yaşayan topluluklarda yaşam kalitesi ve uyku üzerindeki potansiyel etkilerle ilgili endişeler artıyor” diye yazdı. İngiltere'nin dört büyük havalimanından birinin yakınında yaşayan 3.635 kişinin kalp kayıtlarını değerlendirdiler: Londra Heathrow, Londra Gatwick, Manchester ve Birmingham. Bu görüntüleri ve anlamlı sağlık verilerini kapsamlı bir tıbbi veritabanı olan Birleşik Krallık Biobank'tan aldılar.


İngiliz Sivil Havacılık Otoritesinden (CAA) alınan gürültü verilerini karşılaştırdıktan sonra bilim insanları, bu katılımcıların yüzde sekizinin ortalama 50 desibel veya daha fazla sürekli ses seviyesine maruz kaldığını hesapladı. Yüzde üçü geceleyin 45 desibel veya daha fazla uçak gürültüsüyle yaşadı. Karşılaştırma için: 50 desibel canlı bir konuşmaya karşılık gelir.


Ekip, İngilizce veri tabanındaki 21.360 hastadan alınan kalp görüntülerini ve diğer verileri kullanarak kalbin sol ventrikülündeki değişikliklerin neden olduğu uzun vadeli riskleri belirledi. Riski hesaplarken araştırmacılar, cinsiyet, yaş, gelir, sigara kullanımı, alkol tüketimi, hava kalitesi ve diğer gürültü kaynakları dahil olmak üzere kalp sağlığını etkileyebilecek çok sayıda başka faktörü de hesaba kattı.

Geceleri gürültü özellikle zararlıdır


Uçak gürültüsünün kardiyovasküler sistemi tam olarak nasıl etkilediği henüz kesin olarak açıklığa kavuşturulmamıştır. Ancak bu gürültünün obezite ve yüksek tansiyonla bağlantılı olduğuna dair kanıtlar var. Topriceanu'nun üniversitesinden yaptığı açıklamada, “Derneğin dörtte biri ile yarısı arasında bir kısmı, daha fazla uçak gürültüsüne maruz kalan katılımcılarda daha yüksek vücut kitle indeksine atfedildi” dedi.


Gün içinde uçak gürültüsüne maruz kalan hastalarda, bilim insanları aradaki farkın yüzde 9 ila 36'sını yüksek tansiyona bağladı. Ve genel olarak fazla kilolu olmak da bir rol oynadı.


Vücut, kalp kasının kalınlığını artırarak yüksek tansiyona tepki verebilir. Uçak gürültüsünden etkilenenlerde, sol ventrikülün en büyük kısmının kalınlaşmış kalp duvarı nedeniyle ortalama yüzde yedi daha ağır olduğu görüldü. Sonuç olarak, kalp sertleşir, daha az esneyebilir ve pompalama kapasitesi azalır. Topriceanu, “Uçak gürültüsüne verilen stres tepkisinin tetikleyebileceği diğer faktörler arasında uyku bozuklukları, iltihaplanma ve damar sertliği yer alıyor” diye vurguladı.

Mainz Üniversitesi Tıp Merkezi'nden Kardiyolog Thomas Münzel muayeneyi övdü. “Bugüne kadar uçak gürültüsü ile kalp-damar hastalıkları arasındaki bağlantıya ilişkin hiçbir çalışma bu kadar çok veriye dayanamadı” dedi. Bir “JACC” yorumunda kendisi ve beş meslektaşı, trafikten kaynaklanan gürültü kirliliğinin küresel ve giderek artan bir sorun olduğunu yazıyor. Geceleri gürültü özellikle zararlıdır.


Alman Kalp Vakfı Bilimsel Danışma Kurulu'ndan Thomas Meinertz, çalışmanın araştırma alanını genişlettiğini söylüyor. Kardiyolog, “MRI görüntüleri oldukça standartlaştırılmıştır, bu nedenle kalp görüntüleri birbirleriyle kolayca karşılaştırılabilir” dedi. Çalışmanın sonuçları Almanya'ya da aktarılabilir çünkü bu ülkedeki havalimanlarında yaşayanlar İngiltere'dekiyle benzer desibel seviyelerine maruz kalıyor.

Meinertz, Münzel ve çalışmanın yazarları, devletin sakinlerini sağlıklarına zararlı uçak gürültüsünden daha iyi koruması gerektiğini savunuyorlar.


Stefan Parsch, dpa/sk