Sigortacıların değerlendirmesi: Yolcu koltuğunda çok daha fazla risk altındasınız

Bad Chatty

New member
Yapılan bir araştırmaya göre, 50 yaşın üzerindeki araç yolcuları özellikle trafik kazalarında risk altında. Vücut büyüklüğünün ve oturma pozisyonunun etkisi de incelenmiştir. Bir yolcu olarak çok daha yüksek bir yaralanma riskine maruz kalırsınız.


Bir araştırmaya göre, yaşlı araç yolcularının yaralanma riski gençlere göre çok daha yüksek. Sigorta şirketlerinin kaza araştırması (UDV) tarafından yapılan bir araştırmaya göre, 50 yaş üstü araç yolcuları için yaralanma riski gençlere göre üç buçuk kat daha fazla. Münster'deki müdür Kirstin Zeidler, “Tüm ciddi çarpışma takımyıldızları, elli yaşın üzerindeki yolcular için önemli ölçüde daha tehlikelidir” diye vurguladı.

Birkaç yıllık araştırma çalışmasının önemli sonuçları


UDV, yolcuların yaşının, cinsiyetinin ve boyunun kazalardaki yaralanmaların ciddiyetini ne kadar etkilediğini inceledi. Arabalar giderek daha güvenli hale geliyor ve kazalara karışan 50 yaşın üzerindeki araç yolcularının yalnızca yüzde 14'ü orta derecede ciddi ila kritik yaralanmalara maruz kaldı – 2023 yılına kadar bu sayının 8.000 civarında olması bekleniyor. Ancak eleştirilerden biri de kemerlerin ve hava yastıklarının fazla gelişmediği ve yaşlanan yaş grubu için “ideal olmadığı” yönünde.


UDV'ye göre bu tür emniyet sistemleri genellikle maksimum yoğunlukta ve kazanın ciddiyetine veya yolcuların yaşına bakılmaksızın çalışıyor. Bu, yaşlı insanlarda ciddi göğüs yaralanmalarına daha hızlı yol açan kuvvetlerin oluşmasına neden olur çünkü “kemikler daha kırılgan ve kaslar daha zayıftır”. Açıklamaya göre Zeidler, “adaptif” emniyet sistemlerinin daha iyi olduğunu vurguladı. Çarpışma senaryosuna bağlı olarak bunlar yalnızca yolcuları korumak için gereken miktarda güç uyguladı. Uzman ayrıca şunları da eleştirdi: “30 yılı aşkın süredir kullanılan çarpışma testi mankenleri yaşlanan nüfusu yeterince yansıtmıyor.” Ancak en modern kukla neslini doğru yönde atılmış bir adım olarak nitelendirdi.

Boyut ve oturma yeri belirleyici faktörler olabilir


Çalışmanın da gösterdiği gibi koltuk ve araç büyüklüğü ile yolcuların boyu da kazanın sonuçlarını etkiliyor. Küçük arabalardaki yolcular, daha büyük ve daha ağır araçlara göre çok daha ciddi şekilde yaralanacaktır. Kadınlar daha küçük arabalarda otururken, erkekler daha büyük arabalarda oturuyor.


UDV bilgilerine göre kadınlar da erkeklere göre daha yüksek risk taşıyor çünkü ön yolcu koltuğunda oturma olasılıkları daha yüksek, önden çarpışmalarda yaralanma riski sürücü koltuğuna göre daha fazla. Araştırmaya göre yolcuların “orta derecede ciddi ila kritik yaralanma” riski yüzde 48 daha yüksek.


Ve sürücü koltuğu kısa boylu insanlar için sorunlu olabilir (kadınlar ortalama olarak erkeklerden daha küçüktür): Pedalları kullanabilmek için koltuk genellikle gösterge paneline yakın bir yere itilir ve bu da yaralanmalara neden olabilir. önden çarpışmalarda alt ekstremiteler.