Bad Chatty
New member
Bazı çocukları sınıflandırmak, tahmin etmek zor, saymak zordur: aritmetik zayıflığından muzdariptirler. Yük, ilkokul çocukları için ciddi depresyona yol açabilir. Çocuklara nasıl yardım edileceğine dair erken göstergeler ve yollar vardır.
Numaranın beş numaradan sekiz daha büyük veya daha küçük olup olmadığını bilmiyorum. Nesneleri sayarken ve miktarları kavrama sürecinde zorluklar. Bütün bunlar, çocuğun aritmetik disculia'nın zayıflığından etkilendiğine dair işaretler olabilir. Sebep nörobiyolojik bir bozukluktur. Bad Münstereifel'deki Disleksi ve Disculia Federal Derneği sözcüsü Annette Höinghaus, “Genetiği sınırlıdır” diyor. “Çocuklar otomatik olarak diğer çocuklar gibi miktarlar anlayışı geliştirmezler, ancak bu herkes kadar yeteneklidirler.”
Höinghaus, “Disculia henüz Almanya'da disleksi kadar iyi bilinmiyor, genellikle bunu tanımıyorsunuz, tanı sadece geç yapıldı.” Bazı çalışmalara göre, insanların yüzde üç ila yedisi, Dünya Sağlık Örgütü'nün sınıflandırma şeması olan ICD-10'a göre disculia tanımlı muzdariptir. Federal Derneğe göre, terapi maliyetleri genellikle özel olarak karşılanmalıdır, bazı durumlarda gençlik refahı ofisi bunu varsayar.
Aschaffenburg yakınlarındaki Alzenau'dan Susanne Kraut, “Alarm sinyalleri genellikle okul öncesi çağda görülebilir” diyor. Yaklaşık on yıldır disculia terapisti. Birçok ebeveyn ve öğretmen semptomları atayamadı. Miktarları sayarken ve uğraşırken sadece anormalliklerle ilgili değildir. Göz eli koordinasyonu ile ilgili sorunlar da göstergeler olabilir. Etkilenen çocuklar genellikle bulmacalardan, LEGO oyunlarından veya resimden kaçınır.
Birinci ve ikinci sınıftaki sinyaller olarak Kraut, bir tane, parmak hesaplaması, onlarca aktarımla ilgili sorunlar veya basamakların bükülmüş veya yanlış bilgi işlem türleri kullanıldığı sık sık dengelenir. Kraut: “Matematik evi görevlerinin öğleden sonra bitmediği ve konu okulda endişeli olması dikkat çekicidir.”
Sonuç olarak sınav kaygısı
Sonuç olarak, sınav veya okul korkusu genellikle gözlemlenebilir. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu bazen paralel olarak bulunur. Ek olarak, bazen depresyona kadar bir adaptasyon bozukluğu vardır. Terapist, “Ne yazık ki, birinci veya ikinci sınıf öğrencilerinin aritmetik sorunları ve okuldaki durum nedeniyle intihar düşüncelerini zaten ifade ettiklerini birkaç kez yaşamak zorunda kaldım.” 2019 yılında “Deutsche Kärzteblatt” da yayınlanan ve depresif belirtiler geliştirme ve daha sonra işsiz olma olasılığını gösteren bir çalışmayı ifade ediyor.
Kraut, “Ebeveynler, çocuk ve ergen psikiyatristine giden yolları bulduklarında ve çocuklarının teşhisini aldıklarında bana yöneliyorlar, ki bu çok uzun sürüyor” diyor Kraut. Tedavinin amacı, çocuğun güçlü yanlarına ve yeteneklerine odaklanmak için benlik saygısını güçlendirmektir.
Matematiksel becerilerin özel bir eğitimine sahip olmak önemlidir: KRAUT'un açıkladığı gibi, 20'ye kadar sayı odasındaki ekleme ve çıkarma görevleri gibi temel gereksinimler uzun süreli bellekte kaydedilmelidir.
Faturaları “anlamak” için görevler önce malzemelerle, bir sonraki adım resimli, sembolik ve daha sonra sadece sayılarla geliştirilir. Örneğin: Hesaplama görevi 12 eksi 5 ise, önce bir çubuk ve bir küp kullanılırsa, gösterim bir için kırmızı noktalar ve onlarca çubuk için mavi bir çizgi ve sonra sadece aritmetik ile takip edilir.
Ebeveynler çocuklarının hesaplanmasına nasıl yardımcı olabilir?
Ebeveynler, günlük yaşamda çocuklara, miktar ve rakamların eğlenceli bir anlayışında yardımcı olabilir, birlikte pişirirken veya pişirirken miktarları tartarlar, Höinghaus'un eklediği gibi, mesafeleri reddeder ve çocukla zamanı anlarlar. Başarılı deneyimler önemlidir.
“Genellikle üçüncü sınıfı ziyaret eden bir çocuk hala birinci sınıf öğrencinin tazminat seviyesinde.” Öğretmenlerin öğrencileri oldukları yerleri almaları ve çocukların hala birçok temel aritmetik becerisine sahip olmadıklarını anlamaları daha da önemlidir. Dislekside olduğu gibi, zaman ek ücret veya testler ve sınıf çalışmaları için AIDS transferi şeklinde dezavantajlı bir tazminat talep eder.
Her iki uzman da ülke çapında disculia'nın tanınmasını istiyor. Höinghaus, “Bazı federal eyaletlerde ilkokul için dezavantaj tazminatı veya ayrılmış derecelendirme olasılığı var.” Ancak bu olasılık ilkokul zamanı ile sona erer.
Claudia Kroll-Kubin, EPD/WB
Numaranın beş numaradan sekiz daha büyük veya daha küçük olup olmadığını bilmiyorum. Nesneleri sayarken ve miktarları kavrama sürecinde zorluklar. Bütün bunlar, çocuğun aritmetik disculia'nın zayıflığından etkilendiğine dair işaretler olabilir. Sebep nörobiyolojik bir bozukluktur. Bad Münstereifel'deki Disleksi ve Disculia Federal Derneği sözcüsü Annette Höinghaus, “Genetiği sınırlıdır” diyor. “Çocuklar otomatik olarak diğer çocuklar gibi miktarlar anlayışı geliştirmezler, ancak bu herkes kadar yeteneklidirler.”
Höinghaus, “Disculia henüz Almanya'da disleksi kadar iyi bilinmiyor, genellikle bunu tanımıyorsunuz, tanı sadece geç yapıldı.” Bazı çalışmalara göre, insanların yüzde üç ila yedisi, Dünya Sağlık Örgütü'nün sınıflandırma şeması olan ICD-10'a göre disculia tanımlı muzdariptir. Federal Derneğe göre, terapi maliyetleri genellikle özel olarak karşılanmalıdır, bazı durumlarda gençlik refahı ofisi bunu varsayar.
Aschaffenburg yakınlarındaki Alzenau'dan Susanne Kraut, “Alarm sinyalleri genellikle okul öncesi çağda görülebilir” diyor. Yaklaşık on yıldır disculia terapisti. Birçok ebeveyn ve öğretmen semptomları atayamadı. Miktarları sayarken ve uğraşırken sadece anormalliklerle ilgili değildir. Göz eli koordinasyonu ile ilgili sorunlar da göstergeler olabilir. Etkilenen çocuklar genellikle bulmacalardan, LEGO oyunlarından veya resimden kaçınır.
Birinci ve ikinci sınıftaki sinyaller olarak Kraut, bir tane, parmak hesaplaması, onlarca aktarımla ilgili sorunlar veya basamakların bükülmüş veya yanlış bilgi işlem türleri kullanıldığı sık sık dengelenir. Kraut: “Matematik evi görevlerinin öğleden sonra bitmediği ve konu okulda endişeli olması dikkat çekicidir.”
Sonuç olarak sınav kaygısı
Sonuç olarak, sınav veya okul korkusu genellikle gözlemlenebilir. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu bazen paralel olarak bulunur. Ek olarak, bazen depresyona kadar bir adaptasyon bozukluğu vardır. Terapist, “Ne yazık ki, birinci veya ikinci sınıf öğrencilerinin aritmetik sorunları ve okuldaki durum nedeniyle intihar düşüncelerini zaten ifade ettiklerini birkaç kez yaşamak zorunda kaldım.” 2019 yılında “Deutsche Kärzteblatt” da yayınlanan ve depresif belirtiler geliştirme ve daha sonra işsiz olma olasılığını gösteren bir çalışmayı ifade ediyor.
Kraut, “Ebeveynler, çocuk ve ergen psikiyatristine giden yolları bulduklarında ve çocuklarının teşhisini aldıklarında bana yöneliyorlar, ki bu çok uzun sürüyor” diyor Kraut. Tedavinin amacı, çocuğun güçlü yanlarına ve yeteneklerine odaklanmak için benlik saygısını güçlendirmektir.
Matematiksel becerilerin özel bir eğitimine sahip olmak önemlidir: KRAUT'un açıkladığı gibi, 20'ye kadar sayı odasındaki ekleme ve çıkarma görevleri gibi temel gereksinimler uzun süreli bellekte kaydedilmelidir.
Faturaları “anlamak” için görevler önce malzemelerle, bir sonraki adım resimli, sembolik ve daha sonra sadece sayılarla geliştirilir. Örneğin: Hesaplama görevi 12 eksi 5 ise, önce bir çubuk ve bir küp kullanılırsa, gösterim bir için kırmızı noktalar ve onlarca çubuk için mavi bir çizgi ve sonra sadece aritmetik ile takip edilir.
Ebeveynler çocuklarının hesaplanmasına nasıl yardımcı olabilir?
Ebeveynler, günlük yaşamda çocuklara, miktar ve rakamların eğlenceli bir anlayışında yardımcı olabilir, birlikte pişirirken veya pişirirken miktarları tartarlar, Höinghaus'un eklediği gibi, mesafeleri reddeder ve çocukla zamanı anlarlar. Başarılı deneyimler önemlidir.
“Genellikle üçüncü sınıfı ziyaret eden bir çocuk hala birinci sınıf öğrencinin tazminat seviyesinde.” Öğretmenlerin öğrencileri oldukları yerleri almaları ve çocukların hala birçok temel aritmetik becerisine sahip olmadıklarını anlamaları daha da önemlidir. Dislekside olduğu gibi, zaman ek ücret veya testler ve sınıf çalışmaları için AIDS transferi şeklinde dezavantajlı bir tazminat talep eder.
Her iki uzman da ülke çapında disculia'nın tanınmasını istiyor. Höinghaus, “Bazı federal eyaletlerde ilkokul için dezavantaj tazminatı veya ayrılmış derecelendirme olasılığı var.” Ancak bu olasılık ilkokul zamanı ile sona erer.
Claudia Kroll-Kubin, EPD/WB