Hava kirliliği: AB Parlamentosu hava kirleticiler için daha katı sınırlara karar verdi

Bad Chatty

New member
Sağlık İnce toz ve nitrojen dioksit

AB Parlamentosu hava kirleticiler için daha sıkı sınırlar getirilmesine karar verdi



Şu tarihten itibaren: 24 Nisan 2024| Okuma süresi: 3 dakika




Münih'te trafiğin yoğun olduğu saatlerde çok sayıda araba Mittlerer Ring'in üzerinden geçiyor ve havayı kirletiyor




Münih'te trafiğin yoğun olduğu saatlerde çok sayıda araba Mittlerer Ring'in üzerinden geçiyor ve havayı kirletiyor

Kaynak: dpa/Sven Hoppe


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraflar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Avrupa'da da kirli hava birçok erken ölüme yol açıyor. AB'de insanları daha iyi korumak amacıyla standartlar 2030 yılına kadar sıkılaştırılacak. Yeni düzenlemelere genel bakış.





BENHava kirliliğiyle mücadelede Strazburg'daki Avrupa Parlamentosu daha katı standartları onayladı. Partikül madde, nitrojen dioksit ve kükürt dioksit de dahil olmak üzere çeşitli kirleticiler için 2030 yılına kadar daha katı sınırlar öngörülüyor. Ancak Üye Devletler belirli koşullar altında kuralların uygulamaya konulmasını erteleyebilirler.

İnce toz için üst sınır 2030'dan itibaren metreküp başına 10 mikrogram olmalıdır; şu ana kadar bu rakam 25 mikrogramdı. Nitrojen dioksitin sınır değeri, önceki 40 mikrogramdan metreküp başına 20 mikrograma yarıya indirilecek. Standartların en az beş yılda bir yeniden incelenmesi gerekmektedir.

Ancak yeni hedefler Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) 2021 tavsiyelerinin gerisinde kalıyor. Parlamento başlangıçta bu tavsiyelerin 2035 yılına kadar sıkı ve bağlayıcı bir şekilde uyarlanması yönünde çağrıda bulunmuştu. Üye Devletler ise yalnızca Avrupa Komisyonu tarafından önerilen ve çok daha az sert olan 2030 değerlerini desteklediler.

Üye ülkeler, şehirlerinin 2030 hedefini tutturamayacağının zaten öngörülebilir olması halinde, yeni sınır değerlerin uygulamaya konulmasını da beş yıl süreyle erteleyebilecek. Belirli koşullar altında, örneğin sınır değerlere yalnızca evlerdeki yağlı ısıtma sistemlerinin değiştirilmesiyle ulaşılabiliyorsa, 2040'a kadar bir erteleme daha mümkündür.


ayrıca oku


Jogger şehir parkında basamak taşlarıyla suyun üzerinde koşuyor






AB Komisyonu, 2022'de hava, su ve toprak kalitesini iyileştirmek için bir dizi yasal reform önerdi. Amaç, kirliliği “insan sağlığına ve doğal ekosistemlere artık zarar vermeyecek” noktaya kadar azaltmaktır.


ayrıca oku








Komisyona göre Avrupa'da her yıl yaklaşık 300.000 kişi hava kirliliği nedeniyle erken ölüyor. Buna göre ince toz, nitrojen dioksit ve ozon en kötü kirleticilerdir. Hava kirliliği, kardiyovasküler veya solunum yolu hastalıkları gibi uzun vadeli sağlık sorunlarına yol açabilir.

Kötü havadan kaynaklanan en büyük sağlık riski


AB Çevre Ajansı EEA'ya göre, kötü hava, çevresel koşulların oluşturduğu en büyük sağlık riskini oluşturmaktadır. Son rakamlara göre, 2021 yılında AB'de DSÖ'nün tavsiye ettiği limitlerin üzerindeki ince toz seviyelerine bağlı olarak neredeyse 253.000 ölüm meydana geldi.

Hava kirliliği konusunda Alman Şehirler Birliği, kirleticilere neden olanların daha fazla sorumlu tutulması çağrısında bulunuyor. Genel Müdür Helmut Dedy, “Havada daha az kirletici madde bulunmasını sağlama hedefini destekliyoruz” dedi. “Fakat bu ancak kirleticilerin doğrudan kaynağında durdurulması durumunda başarılı olacaktır. Sanayi, otomobil üreticileri, enerji sektörü ve tarım özellikle hava kirliliğine önemli katkı sağlıyor. “Bu nedenle yeni Euro 7 standardına göre otomobillerin emisyon değerlerinin değişmeden kalması tamamen anlaşılmaz.”


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraflar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Yakın zamanda kabul edilen Euro 7 düzenlemesi, karayolu taşıtları için emisyon sınırlarını belirlemektedir. Mevcut Euro 6 emisyon sınırları otomobiller ve küçük kamyonetler için aynı kalıyor ancak toz parçacıklarına yönelik gereksinimler artıyor.