Bad Chatty
New member
Pandemi sırasında 10 ila 14 yaş arası çocuklar, Korona politikasının sonuçlarından özellikle etkileniyor. Doktorların ve öğretmenlerin en büyük açıkları nerede gördükleri ve hangi önlemlerin yardımcı olabileceği.
Beş yıl önce yılın başında Çin'de yayılan ve yalnızca birkaç hafta ve aylar sonra tüm dünyayı etkileyen bir virüs. Korona virüsü yalnızca milyonlarca ölümden ve uzun süreli hastalıklardan sorumlu değil: Pandemi sırasında alınan koruyucu önlemler, Kovid-19'a yakalanmayanları da zorluyor. Uzmanlar, gerekliliklerin özellikle en küçük çocuklar üzerinde ciddi bir etkiye sahip olduğuna inanıyor.
Örneğin Federal Nüfus Araştırma Enstitüsü'nün (BiB) yaptığı bir araştırma, pandemi sırasında çocukların ve gençlerin ruh sağlığının, fiziksel aktivitesinin ve genel refahının kötüleştiğini gösterdi. Bulgular, temsili Compass paneli anketinden elde edilen çalışmalara ve verilere dayanmaktadır.
Sonuç olarak pandemi döneminde ergenlerde anksiyete belirtilerinde ve depresyonda ciddi bir artış görüldü. Özellikle ergenlik döneminde sıklık önemli ölçüde arttı. Günlük egzersiz süresi ortalama 48 dakika azaldı. Raporda “Şu ana kadar herhangi bir normalleşme gözlemlenemiyor” deniliyor.
BiB araştırmacısı Helena Ludwig-Walz sonuçları özetleyerek, “Gençlerin zihinsel ve fiziksel sağlığı pandemi sırasında büyük zarar gördü ve yalnızca kısmen iyileşti” dedi. “Uzun vadeli olumsuz etkileri ortadan kaldırmak için gençlerin zihinsel sağlığını ve fiziksel aktivite davranışlarını özel olarak teşvik etmek özellikle önemlidir.”
Salgından beş yıl sonra, Corona politikasının olumsuz sonuçları çocuk doktoru Ralf Moebus için de açık. Çocuk doktorları ve ergen doktorları meslek birliğinin (BVKJ) Hessen eyaleti başkanı, “Konu hepimizi oldukça ilgilendiriyor” diyor.
Pek çok çocuk fiziksel gelişim açısından geride kalıyor, örneğin daha az zıplayabiliyor veya el işlerini daha az yapabiliyor. Daha fazla çocuk fazla kilolu. Kendisi ve meslektaşları en çok, kısıtlamaların en yoğun olduğu dönemde 10 ila 14 yaş arasındaki yaş grubuyla ilgili endişe duyuyor. Bu yaş grubunda eksikliklerin telafi edilmesi en zor olan yaş grubudur.
Geriye dönüp baktığında Moebus şöyle diyor: “O zamanlar pek çok hata yapıldı.” Çocukların virüsü yayacağı yönündeki ilk iddianın kısa sürede yanlış olduğu ortaya çıktı. Ancak kimse buna tepki göstermedi: “Aşı olan emekliler uzun süre dışarıda kaldıktan sonra bile çocuklar kilit altında tutuldu.”
Çocuklara nasıl yardımcı olabilirsiniz? Moebus, bunun bir çocuk doktorunun muayenehanesinde pek mümkün olmadığını söylüyor. Kendisi ve meslektaşları birçok hastayı psikiyatristlere veya psikologlara yönlendirmek zorunda kalıyor, “ancak bekleme süreleri tamamen söz konusu olamaz.” Fiziksel eksiklikler söz konusu olduğunda Moebus, belki tiyatroya gitmek veya müzik dinlemek için de “egzersiz reçetesi” istiyor. “En acil dileğim okullarda duyarlı sağlık eğitimi verilmesidir.”
Eğitim ve Bilim Birliği (GEW) de bugün pek çok şeye o zamana göre farklı bakıyor. GEW Hessen başkanı Thilo Hartmann, Hessian öğretmenlerinin ruh halini özetleyerek, “Okulların kapatılması artık büyük ölçüde eleştirel bir yaklaşımla karşılanıyor” diyor.
Pandeminin başlangıcında enfeksiyondan korunma çoğu insan için bir öncelikti. “Ancak çocukların ve gençlerin çok fazla zorluğa katlanmak zorunda kaldığı, diğerlerinin ise daha az kapsamlı kısıtlamalara maruz kalacağının beklendiği yönünde haklı bir eleştiri yapılıyor.”
Daha kötü konsantrasyon
“Korona salgınının uzun vadeli sonuçları” arasında içerikteki zayıflıklar da yer alıyor; örneğin yazım veya birçok materyalin atlandığı konular. Ancak öğretmenler de değişiklikler görüyor: Çocuklar pandemi öncesine göre daha zayıf konsantre oluyor ve stresi daha zayıf bir şekilde kontrol edebiliyor. Daha fazla çocuk sosyal açıdan uyumsuz davranışlar veya psikolojik stres belirtileri gösterdi.
Hartmann, “Sonuçta bu gözlemleri açıkça korona salgınına bağlamak mümkün değil” diye kısıtlıyor. Örneğin, çocukların ve gençlerin ekranlarda giderek daha fazla zaman geçirmesi, sorunlu içerikle daha fazla temasa geçmeleri, yeterince hareket etmemeleri ve gerçek hayattaki temaslarını sınırlamaları da buna neden olabilir.
Ancak bu yine Corona ile ilgili; çünkü bu dönemde birçok aile teknolojiyi yükseltti ve çocuklar uzun ekran sürelerine alıştı.
Eğitim ve Bilim Birliği açısından bakıldığında, en çok etkilenenler orta sınıflardı: Hartmann, “Yedinci, sekizinci ve dokuzuncu sınıflar en uzun süre boyunca, genellikle birkaç ay boyunca, yüz yüze öğretimden tamamen dışlandı” diyor. . “İşte bu yüzden en büyük öğrenme boşlukları burada oluştu.”
GEW başkanı, “Özellikle ergenlik çağında, yüz yüze eğitimden bu kadar uzun süre uzak kalmak, kişilik gelişimi ve zihinsel sağlık açısından da sorunluydu” dedi. GEW, tedbirlerin sona ermesinden sonra açıkların kapatılamaması durumunu genel öğretmen açığıyla gerekçelendiriyor.
dpa/sk
Beş yıl önce yılın başında Çin'de yayılan ve yalnızca birkaç hafta ve aylar sonra tüm dünyayı etkileyen bir virüs. Korona virüsü yalnızca milyonlarca ölümden ve uzun süreli hastalıklardan sorumlu değil: Pandemi sırasında alınan koruyucu önlemler, Kovid-19'a yakalanmayanları da zorluyor. Uzmanlar, gerekliliklerin özellikle en küçük çocuklar üzerinde ciddi bir etkiye sahip olduğuna inanıyor.
Örneğin Federal Nüfus Araştırma Enstitüsü'nün (BiB) yaptığı bir araştırma, pandemi sırasında çocukların ve gençlerin ruh sağlığının, fiziksel aktivitesinin ve genel refahının kötüleştiğini gösterdi. Bulgular, temsili Compass paneli anketinden elde edilen çalışmalara ve verilere dayanmaktadır.
Sonuç olarak pandemi döneminde ergenlerde anksiyete belirtilerinde ve depresyonda ciddi bir artış görüldü. Özellikle ergenlik döneminde sıklık önemli ölçüde arttı. Günlük egzersiz süresi ortalama 48 dakika azaldı. Raporda “Şu ana kadar herhangi bir normalleşme gözlemlenemiyor” deniliyor.
BiB araştırmacısı Helena Ludwig-Walz sonuçları özetleyerek, “Gençlerin zihinsel ve fiziksel sağlığı pandemi sırasında büyük zarar gördü ve yalnızca kısmen iyileşti” dedi. “Uzun vadeli olumsuz etkileri ortadan kaldırmak için gençlerin zihinsel sağlığını ve fiziksel aktivite davranışlarını özel olarak teşvik etmek özellikle önemlidir.”
Salgından beş yıl sonra, Corona politikasının olumsuz sonuçları çocuk doktoru Ralf Moebus için de açık. Çocuk doktorları ve ergen doktorları meslek birliğinin (BVKJ) Hessen eyaleti başkanı, “Konu hepimizi oldukça ilgilendiriyor” diyor.
Pek çok çocuk fiziksel gelişim açısından geride kalıyor, örneğin daha az zıplayabiliyor veya el işlerini daha az yapabiliyor. Daha fazla çocuk fazla kilolu. Kendisi ve meslektaşları en çok, kısıtlamaların en yoğun olduğu dönemde 10 ila 14 yaş arasındaki yaş grubuyla ilgili endişe duyuyor. Bu yaş grubunda eksikliklerin telafi edilmesi en zor olan yaş grubudur.
Geriye dönüp baktığında Moebus şöyle diyor: “O zamanlar pek çok hata yapıldı.” Çocukların virüsü yayacağı yönündeki ilk iddianın kısa sürede yanlış olduğu ortaya çıktı. Ancak kimse buna tepki göstermedi: “Aşı olan emekliler uzun süre dışarıda kaldıktan sonra bile çocuklar kilit altında tutuldu.”
Çocuklara nasıl yardımcı olabilirsiniz? Moebus, bunun bir çocuk doktorunun muayenehanesinde pek mümkün olmadığını söylüyor. Kendisi ve meslektaşları birçok hastayı psikiyatristlere veya psikologlara yönlendirmek zorunda kalıyor, “ancak bekleme süreleri tamamen söz konusu olamaz.” Fiziksel eksiklikler söz konusu olduğunda Moebus, belki tiyatroya gitmek veya müzik dinlemek için de “egzersiz reçetesi” istiyor. “En acil dileğim okullarda duyarlı sağlık eğitimi verilmesidir.”
Eğitim ve Bilim Birliği (GEW) de bugün pek çok şeye o zamana göre farklı bakıyor. GEW Hessen başkanı Thilo Hartmann, Hessian öğretmenlerinin ruh halini özetleyerek, “Okulların kapatılması artık büyük ölçüde eleştirel bir yaklaşımla karşılanıyor” diyor.
Pandeminin başlangıcında enfeksiyondan korunma çoğu insan için bir öncelikti. “Ancak çocukların ve gençlerin çok fazla zorluğa katlanmak zorunda kaldığı, diğerlerinin ise daha az kapsamlı kısıtlamalara maruz kalacağının beklendiği yönünde haklı bir eleştiri yapılıyor.”
Daha kötü konsantrasyon
“Korona salgınının uzun vadeli sonuçları” arasında içerikteki zayıflıklar da yer alıyor; örneğin yazım veya birçok materyalin atlandığı konular. Ancak öğretmenler de değişiklikler görüyor: Çocuklar pandemi öncesine göre daha zayıf konsantre oluyor ve stresi daha zayıf bir şekilde kontrol edebiliyor. Daha fazla çocuk sosyal açıdan uyumsuz davranışlar veya psikolojik stres belirtileri gösterdi.
Hartmann, “Sonuçta bu gözlemleri açıkça korona salgınına bağlamak mümkün değil” diye kısıtlıyor. Örneğin, çocukların ve gençlerin ekranlarda giderek daha fazla zaman geçirmesi, sorunlu içerikle daha fazla temasa geçmeleri, yeterince hareket etmemeleri ve gerçek hayattaki temaslarını sınırlamaları da buna neden olabilir.
Ancak bu yine Corona ile ilgili; çünkü bu dönemde birçok aile teknolojiyi yükseltti ve çocuklar uzun ekran sürelerine alıştı.
Eğitim ve Bilim Birliği açısından bakıldığında, en çok etkilenenler orta sınıflardı: Hartmann, “Yedinci, sekizinci ve dokuzuncu sınıflar en uzun süre boyunca, genellikle birkaç ay boyunca, yüz yüze öğretimden tamamen dışlandı” diyor. . “İşte bu yüzden en büyük öğrenme boşlukları burada oluştu.”
GEW başkanı, “Özellikle ergenlik çağında, yüz yüze eğitimden bu kadar uzun süre uzak kalmak, kişilik gelişimi ve zihinsel sağlık açısından da sorunluydu” dedi. GEW, tedbirlerin sona ermesinden sonra açıkların kapatılamaması durumunu genel öğretmen açığıyla gerekçelendiriyor.
dpa/sk